Foodnote.png
BBQmoneymaker.jpg

De BBQ als moneymaker

Dat uw klanten de afgelopen jaren steeds vaker de barbecue of buitenkeuken gebruikten is geen nieuws. Vermoedelijk krijgt u net als uw collega’s steeds meer consumenten aan de toonbank die buiten willen koken. Wat wel nieuw is (en die cijfers zijn heel recent): in coronatijd is de consument 20% meer gaan besteden aan de tuin.

Lees meer...
HOH-visrollade vitrinelook.jpg

Woensdag gehaktdááág

Even terug naar 1949. In dat jaar schreef de Nederlandse ­slagersvereniging een prijsvraag uit. Wie de beste slogan bedacht, won maar liefst 25 gulden (bijna 12 euro). Een serieus bedrag in die dagen! De winnende slogan werd ‘Woensdag, gehaktdag’.

Lees meer...
foodnote2.jpg

Dichtbij is het nieuwe ver weg

“Wat je van ver haalt is lekker” mag dan de uitdrukking zijn, Nederlandse consumenten kopen sinds het jaar 2020 steeds vaker dichtbij huis hun producten. Op het eerste oog is dat heel verklaarbaar vanuit de coronamaatregelen, waardoor ­onnodig reizen werd afgeraden. Heel wat bewoners van ­dorpen zagen af van ‘een dagje stadten’.

Lees meer...
FoodNote1.jpg

Tijd voor trends

Of het nu mode, interieur of food betreft, aan het begin van het jaar verschijnen overal lijstjes met trends en ontwikkelingen. Wij hebben er een paar voor jouw vak.

Lees meer...
Piekkerst.jpg

Pieken, maar met wat?

Als we deze Foodnote schrijven, zijn de nieuwe aangescherpte maatregelen net doorgevoerd. De horeca was al gesloten en nu zijn ook veel andere publiek toegan­ke­lijke gebouwen weer dicht. Thuis mogen u en wij nog twee gasten ontvangen. 

Lees meer...
1543