Foodnote.png

Sushimania: nieuwe impuls


“Sushi-hype is voorbij” kopte nieuwssite Nu.nl in 2017. Inderdaad, er was geen sprake meer van een hype (een product of onderwerp dat tijdelijk bovenmatig veel aandacht krijgt). Dit wil echter niet zeggen dat de van oorsprong Japanse gerechten minder populair zijn. Integendeel, onder invloed van de coronacrisis kreeg de sushimania in Nederland een nieuwe impuls. En daar kunt u van profiteren. Maar eerst de vraag: waarom is sushi zo geliefd in Nederland? 

1. Sushi is snel: sushi is relatief snel te bereiden én te consumeren. Het is een echt ready to eat product.

2. Sushi is gezond: sushirijst en verse, rauwe vis zijn de basis. Deze producten hebben in vergelijking met fastfood een flinke pré op het gebied van gezondheid. Immers, minder vet en minder vlees = gezonder eten.

3. Sushi is gevarieerd: op het thema ‘sushi’ zijn heel veel variaties te maken. Nigiri (‘losse hapjes’), maki (‘opgerolde 
hapjes’) maar ook pokebowls. Voor de visspecialist - ook 
ambulant - zijn er tal van producten waarvoor geen grote 
keuken nodig is om ze zelf te bereiden.

4. Sushi is mooi: sushi straalt frisheid en kleur uit en dat maakt de producten erg aantrekkelijk voor impulsaankopen.

Smedes heeft veel producten om sushigerechten te maken. In een aantal kookvideo’s laten we zien hoe je de perfecte sushirijst kookt en pokebowls en andere gerechten maakt. Deze video’s vind je op ons YouTube kanaal. Het zijn geen snelle filmpjes, maar wat uitgebreidere uitzendingen die de diepte in gaan. Bekijk ze eens en geef je sushiverkoop een impuls!
 

1543