Foodnote.png

De BBQ als moneymaker

Dat uw klanten de afgelopen jaren steeds vaker de barbecue of buitenkeuken gebruikten is geen nieuws. Vermoedelijk krijgt u net als uw collega’s steeds meer consumenten aan de toonbank die buiten willen koken. Wat wel nieuw is (en die cijfers zijn heel recent): in coronatijd is de consument 20% meer gaan besteden aan de tuin. Tuincentra en andere ‘buitenleveranciers’ zagen hun omzet in 2020 met 20% stijgen. Met elkaar verspijkerden we voor 2 miljard euro aan ons buitenleven.

Een deel van dit reusachtige bedrag is uitgegeven aan Big Green Eggs, Black Bastards, Cadacs en noem alle merken barbecues maar op. Die staan dus nu startklaar voor de zomer! Dat geeft u - als visspecialist - volop nieuwe kansen. BBQ-producten zijn een moneymaker. Hoe u profiteert?

1. Impuls

Nog steeds zijn de hamburger en het sateetje populair bij de consument. Maar als u verrassende en kleurrijke visgerechten heeft liggen, stimuleert u impulsaankopen.
2. Gemak

Veel consumenten vinden vis op de barbecue best een beetje gedoe. Als u gerechten kant-en-klaar aanbiedt, wordt die drempel een stuk lager. Gerechten in een alu bakje of sleetje zijn risicoloos en kunnen niet mislukken.
3. Gezond

Op het gevaar af dat u vindt dat we in herhaling vallen: vis is gezond door omega-3 en vitamine D. Dat is zeker voor de groeiende groep bewuste consumenten belangrijk en dus ook in bbq-tijd: blijf dit benoemen. Gezond bbq-en kan!
4. Kennis

Zeker de barbecues van het type Big Green Egg vragen om wat kennis. Verdiep u eens in de werking en de mogelijkheden van dit soort barbecues. Bijvoorbeeld met deze beginners video van Kamado: KLIK HIER. YouTube staat overigens vol tips & tricks videos. Zoek maar eens op trefwoorden als 'big green egg' en er gaat een wereld voor je open.

1543