DeBrandingRijssen.jpg

De Branding | Rijssen

 

‘Een sport om klanten lekker te maken’

Tien jaar was Pieter Mourits chauffeur en maakte lange dagen, van twee uur ’s nachts tot vaak zeven uur ’s avonds. Al een paar jaar vroeg Dub Visser, eigenaar van visspeciaalzaak De Branding in Rijssen: ‘wanneer neem je die tent van mij over?’. Pieters schoonvader werkte al meer dan veertig jaar in de zaak en wilde deze niet overnemen. Vier jaar geleden trok Pieter de stoute schoenen aan, parkeerde zijn truck voor de laatste keer en werd visspecialist. “Ik leerde in de periode daarvoor op zaterdag de kneepjes van het vak.”

De nieuwe ondernemer stond meteen voor een behoorlijke uitdaging: alle apparatuur zoals koelcel, vitrine en bakoven waren verouderd. Daarom besloot Pieter tot een ingrijpende verbouwing waarvoor de winkel zes weken dicht ging. Via een verkoopwagen voor de zaak werden klanten vijf weken lang toch bediend. Voor de nieuwe vitrine-inrichting bezocht Pieter Smedes Fine Food. “Ik nam de maten mee en in de ‘vitrine’ van Smedes hebben we de inrichting samengesteld.” De keuze viel op zwarte onderplaten en daar bovenop zwarte schalen met een houten rand. “Dat hout komt terug in de tafelbladen en boven de bakoven. Het is helemaal van deze tijd maar ook tijdloos. We kunnen weer jaren vooruit.”

Wat Pieter zeer waardeert is het meedenken van Smedes. Pieter: “Ze zijn niet bezig met platen verkopen, maar denken mee, bijvoorbeeld over de looprichting van klanten. Wat zien ze het eerst, waarmee kun je ze triggeren? Een Rijssenaar komt voor gebakken vis naar de visspeciaalzaak, dus het is een sport  om ze lekker te maken voor iets anders.” Dat lukt heel aardig, blijkens de omzetstijging na heropening. “De reacties van klanten waren overweldigend, we plussen 25%.”

De Branding is inmiddels 40 jaar klant bij Smedes Fine Food en daar plakt Pieter met plezier nog heel veel jaren aan vast. “Als Smedes er bij de overname niet was geweest, had ik helemaal opnieuw moeten beginnen. Hun producten zijn heel sterk, die wil je niet missen, en ze denken echt met je mee.”
 

Smedes vitrineadvies
  • Workshop bij Smedes
  • Inrichting
  • Styling
  • Decoratie
  • Selectie materialen

Meer informatie over vitrine-inrichting?

1832