Smedes werkt met een 100% geautomatiseerd systeem dat de basis is voor het samenstellen van orders. Met meer dan 45.000 bestellingen, 2300 artikelen op voorraad en 1500 klanten is zo’n systeem van levensbelang voor onze klanten en ons bedrijf. Smedes Fine Food gaat het afhaalproces van producten per 1 januari 2020 stroomlijnen.
Hoe zit dat?
Smedes werkt met een 100% geautomatiseerd systeem dat de basis is voor het samenstellen van orders. Met meer dan 45.000 bestellingen, 2300 artikelen op voorraad en 1500 klanten is zo’n systeem van levensbelang voor onze klanten en ons bedrijf. Het proces rond het afhalen van artikelen sluit niet goed aan op dit systeem. Zeker op maandagmorgen tussen 7.00 en 12.00, als ook op andere ochtenden tussen 7.00 en 8.30 uur leidt dit regelmatig tot piekbelasting en rijden de gewone bestellingen en afhaalbestellingen elkaar figuurlijk in de wielen.
Gelukkig is er een oplossing
Voorop staat dat u als klant van Smedes net zo welkom blijft om snel nog wat artikelen op te halen. We gaan het alleen beter inpassen in het logistieke proces en met vaste procedures werken.
Vanaf 1 januari 2020 kunt u kiezen uit 2 mogelijkheden:
1) Bestellen en ophalen
U bestelt de producten via onze nieuwe online Bestelportal, u selecteert als voorbeeld een bloktijd van 11.00-11.30 uur. Doorbellen mag ook. Vervolgens staat uw bestelling vanaf 11.30 uur klaar. Handig, u kunt inladen en meteen weer door.
2) Binnenlopen, ‘winkelen’, verwerken en inladen
‘Winkelen’ met een kar blijft ook mogelijk: u en/of onze vaste medewerker pakt de spullen die u nodig heeft en rijdt naar de balie waar twee vaste medewerker uw artikelen verwerkt. Maar… net als in de supermarkt kan dit bij drukte wachttijd geven. Natuurlijk kunt u dan in de kantine een kopje koffie nemen.
Bezetting piekmomenten
Maandagochtend zijn er dus nog maar twee medewerkers beschikbaar om u te helpen en hebben wij 4 karren beschikbaar om de afhaalorders te verwerken gedurende de ochtend.
Andere dagen is er tussen 7.00 en 8.30 ook een piekbelasting. Om dit proces beter te stroomlijnen dienen deze afhaalorders voor 16.00 uur de dag ervoor doorgegeven te zijn via de portal. Doorbellen mag ook. Bestelt u na 16.00 dan kunnen wij niet garanderen dat de order om 7.00 uur klaar staat.
De rest van het team heeft zijn handen vol om de dagelijkse routes op tijd klaar te zetten, naast de andere dagdagelijkse werkzaamheden in ons magazijn.
Met het doorvoeren van deze nieuwe werkwijze, zijn wij in staat de Smedes service vast te houden en daarnaast onze medewerkers een plezierige werkomgeving te blijven bieden.
0